Arbejdspladsvurdering
Login og udfyld APV – klik HER (OBS. linket kan kun åbnes i browseren “Internet Explorer”)
Krav til APV’en:
Under processen skal eventuelle arbejdsmiljøproblemer frem i lyset, så I kan løse dem. Der er følgende krav til APV’en, som I altid skal overholde:
APV’en skal være skriftlig – følg ovenstående link.
APV’en skal være tilgængelig, så både ledelsen, de ansatte og Arbejdstilsynet kan læse den.
APV-processen består af fem elementer, hvor I skal
1. registrere virksomhedens arbejdsmiljøforhold for at få et billede af, om I har nogle arbejdsmiljøproblemer.
2. beskrive eventuelle arbejdsmiljøproblemer og vurdere, hvordan I kan løse dem.
3. vurdere, om der er forhold i arbejdsmiljøet, som kan medvirke til sygefravær.
4. lave en handlingsplan, der bl.a. beskriver, hvornår, af hvem og hvordan eventuelle problemer skal løses.
5. beskrive, hvordan I skal følge op på handlingsplanen, bl.a. hvem der har ansvaret for at gennemføre handlingsplanen i praksis.
Du skal som arbejdsgiver inddrage dine ansatte i hele APV-processen. I kan selv vælge de metoder og redskaber, som I vil bruge til at gennemføre APV’en.
Arbejdstilsynet skal ikke godkende APV’en, men fører tilsyn med, at vi gennemfører APV-processen efter lovgivningens krav.